perjantai 9. syyskuuta 2016

Suunnitelmien päivitystä

Täällä nettisivujen puolella on ollut hetken hiljaista, kun ollaan niin jännitetty astutusajankohtaa, astutuksen onnistumista ja mietitty koirille tapaamispaikkoja.

Ria tuli minun luokse Tampereelle astusreissuja varten 10. päivänä juoksujen alkamisesta. Silloin tavattiin jo Valo ensimmäisen kerran, mutta vähän odotetustikin hetki oli vielä aivan liian aikainen. Tämän jälkeen matkustettiinkin Rian kanssa joka toinen päivä Helsinkiin kokeilemaan, joko koirat kiinnostuisivat toisistaan. Lopulta totesimme, että on helpompaa, jos otan molemmat koirat minun luokse vierailemaan, kun astutushetki ja Rian juoksut tuntuivat venyvän yllättävän pitkälle.


Otin Rian ja Valon mielelläni luokseni käymään, molemmat ovat hienoja ja helppoja koiria, eikä niiden kanssa ollut mitään ongelmaa, vaikka minä olin niille vieras, ne olivat toisilleen vieraita ja paikkakin oli vieras ainakin Valolle. Astutuksen toivottiin onnistuvan vielä niin pitkään, kuin Rian juoksutkin kestivät ja vielä hetki sen jälkeen. Lopulta vietimme varmasti useamman tunnin päivässä ulkona "treffipaikalla" tuijotellen toisiamme ja miettien, että jospa sitten huomenna... Kahden päivän ajan olikin kaikki lupaavat merkit ilmassa: leikkiä, haistelua ja juoksentelua. Astutusta ei kuitenkaan valitettavasti tapahtunut. Odotimme vielä muutaman päivän ajan näistä leikkitreffeistä, jos kiinnostus palaisi, mutta sitten jouduimme toteamaan, että on luovutettava ja palautin Valon ja Rian koteihinsa lomareissulta.

Se, ettei astutus onnistunutkaan tällä kertaa, oli varmasti pettymys monille. Olen kuitenkin onnellinen siitä, että tämänkin prosessin aikana olen saanut tutustua uusiin mahtaviin ihmisiin, joiden kanssa yhteistyö ja keskustelut tulevat varmasti jatkumaan. Ystäviä, hyviä neuvoja ja mielipiteitä ei ole koskaan liikaa! Olen myös iloinen siitä, että Rian ja Valon omistajat molemmat luottivat koiransa minun hoitoon, sillä tässä tapauksessa se oli varmasti kuitenkin paras ratkaisu.

Rian seuraavat juoksut ovat noin 7kk päästä ja nyt mietitäänkin, yritetäänkö pennutusta vielä seuraavista juoksuista, minkä uroksen kanssa ja muita käytännön asioita. Suunnitelmien selkeytyessä kirjoitan niistä myös tänne sivuille. Nyt on kuitenkin taas hetki aikaa pohtia eri vaihtoehtoja ja harrastaa omien koirien kanssa :)

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti